دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کفش چی بخریم؟ (راهنمای خرید کامل)

Consumer Reports دیگر این دسته از کالاها را به روز نمی کند و آنها را فقط برای اهداف بایگانی نگهداری می کند.
شروع شدن

داوطلبان آزمون ما هزاران مایل را برای ارزیابی کفش های دویدن ، راه رفتن و تمرینات متقاطع وارد شده اند. ما آنها را در روسازی ، سالن های ورزشی و آزمایشگاه های خود نیز آزمایش کرده ایم. ما بررسی کرده ایم که آیا جلوی کفش به اندازه کافی خم شده است که به شما اجازه می دهد تا با فشار دادن توپ به راحتی از آن خارج شوید. و ما ثبات (کنترل حرکت مچ پا) ، جذب ضربه در قسمت جلوی پا و پاشنه پا (جایی که بیشترین ضربه را دارد) و قابلیت تنفس (توانایی دفع رطوبت) را اندازه گیری کرده ایم. وزن نیز مهم است. هرچه کفش سبک تر باشد ، بهتر است – به شرطی که بالشتک و ثبات آسیب نبیند.
آنچه پیدا کردیم

بیشتر مردم کفش های دویدن و پیاده روی را در فروشگاه های فروشگاه ، کفش مخصوص تخفیف ، لوازم ورزشی ، کالاهای ورزشی و کفش های خانوادگی خریداری می کنند. احتمالاً هزینه بیشتری در فروشگاه کفش پرداخت خواهید کرد که مورد توجه دوندگان جدی قرار می گیرد ، اما همچنین کارمند فروش فصلی را پیدا می کنید که بتواند به س questionsالات شما پاسخ دهد و به شما کمک کند مدل مناسب راه رفتن و نوع تمرین خود را پیدا کنید.

یک پیشنهاد نسبتاً اخیر تولیدکنندگان کفش ، کفشی “پابرهنه” یا مینیمالیستی است. آنها کف بسیار نازک تر ، زیر بالشتک کمتر و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کفش های ورزشی سنتی دارند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که کمی محافظت می کنند اما در عین حال اجازه می دهد پا هنگام حرکت یا دویدن با حرکتی بدون محدودیت عملکرد طبیعی داشته باشد. راهنمای زیر کفش های ساخته شده سنتی را نشان می دهد.

راه رفتن خود را تجزیه و تحلیل کنید
تولیدکنندگان کفش های مخصوص دویدن و راه رفتن را برای هر نوع راه رفتن ارائه می دهند. اگر پاهای شما خیلی به سمت داخل می چرخد ​​، یا بیش از حد از جای خود استفاده می کنید ، یک کفش تثبیت کننده یا کنترل کننده حرکت می تواند مشکل را برطرف کند. و اگر پاهای شما بیشتر روی لبه خارجی قرار می گیرند یا بیش از حد از حد طبیعی استفاده می کنند ، یک کفش بالشتکی که بر جذب ضربه تأکید دارد بهترین خواهد بود. شانه پوش ها به طور معمول قوس کم دارند در حالی که زیر لبه ها قوس کم دارند. اگر کفش مخصوص دویدن دارید ، هنگام خرید آن را با خود ببرید. الگوی سایش آنها ممکن است به یک فروشنده باتجربه فروش کمک کند راه رفتن شما را تجزیه و تحلیل کند و کفش مناسب را توصیه کند.

متناسب باشید
اولین قانون خرید کفش ورزشی این است که تناسب اندام بیش از هر چیز به حساب می آید. تناسب نامناسب می تواند باعث ناراحتی و خستگی یا حتی مشکلات دردناک پا و مفصل شود. و می تواند از ویژگی هایی مانند کنترل حرکت یا بالشتک کم اثرتر کند. پاهایتان در اواخر روز متورم می شود ، بنابراین بعد از ظهر خرید کنید و نوع جوراب هایی را بپوشید که هنگام استفاده از آن کفش ها می پوشید. قسمت داخلی را برای درز ، برجستگی و لکه های خشن احساس کنید. کفش های ورزشی بدون احساس نیاز به شکستن آنها ، باید خارج از جعبه احساس خوبی داشته باشند.

یک تست آزمایشی انجام دهید
خرید کفش بدون آزمایش آن مانند خریدن ماشین بدون رانندگی آزمایشی است. در فروشگاه آهسته بروید یا کمی قدم بزنید ، و بپرسید آیا می توانید کفش ها را یک بار در اطراف بلوک ببرید؟ بهتر از این ، بپرسید آیا می توانید کفش ها را بخرید ، پیاده روی کنید یا کوتاه روی تردمیل در خانه یا سالن بدن سازی بدوید و اگر احساس خوبی ندارند آنها را برگردانید.

در مورد ارتزها دوبار فکر کنید
اگر از دویدن یا راه رفتن پاهایتان درد می کند ، ممکن است وسوسه شوید که ارتزها را وارد کنید – درهای کفش سفارشی که جای کفی ها را می گیرند. اما ارتزها می توانند گران باشند و ممکن است باعث کاهش بالشتک کفش شوند. در نظر بگیرید که آیا مشکل شما می تواند با کفش های جدید یا دسته دیگری از کفش (بالشتک ، خنثی یا پایدار) حل شود.
انواع کفش های ورزشی

تقریباً در هر کفشی که به درستی متناسب باشد ، می توانید راحت حرکت کنید ، از جمله کفش های راه رفتن ، دویدن یا تمرینات متقاطع ، همه آنها بالشتک و ثبات را فراهم می کنند. اما ورزش های مختلف خواسته های مختلفی را از کفش ایجاد می کنند. نوع کفش ورزشی برای شما بستگی به این دارد که هنگام بستن بند می خواهید چه کاری انجام دهید. در زیر شما را با گزینه های شما آشنا می کنیم.

کفش دویدن
کفش های دویدن و راه رفتن ممکن است شبیه به هم باشند ، اما تفاوت های مهمی وجود دارد. کفش های مخصوص دویدن ، بالشتک اضافی ایجاد می کنند ، زیرا با فرود می توان 1½ تا 3 برابر وزن بدن شما تولید کرد. آنها همچنین باید انعطاف پذیری آسان در توپ پا و ثبات کافی را فراهم کنند. و زیره ها باید با دوام بوده و کشش خوبی را روی روسازی یا خاک ایجاد کنند.

کفش پیاده روی
این موارد برای افرادی که برای تناسب اندام پیاده روی می کنند و یا کفشی معمولی برای پیاده روی روزمره می خواهند بهتر است. آنها باید به اندازه کافی بالشتک تهیه کنند تا راحت باشد. و کف های انعطاف پذیر آنها که برای تأثیر نسبتاً کم پیاده روی طراحی شده اند ، به پا اجازه می دهند تا از پاشنه تا انگشتان پا به راحتی بچرخد.

مربیان متقاطع
کراس ترینرها کفش های همه منظوره ای هستند که کف کفش مخصوص پیاده روی و کفش های مخصوص ورزشی مانند کفش های تنیس یا بسکتبال را پر می کنند. آنها می توانند جایگزین صرفه جویی در برابر چندین جفت کفش تخصصی برای افرادی باشند که فعالیت های مختلفی را دنبال می کنند ، اما انعطاف پذیری یا بالشتک سازی یکسانی را برای دویدن یا سایر ورزش های پرتحرک فراهم نمی کنند.

کفش های خاص ورزشی
برخی کفش های ورزشی کاملاً تخصصی هستند. به عنوان مثال ، قسمت های بالاتر کفش های بسکتبال به گونه ای طراحی شده اند که از مچ پا پشتیبانی می کنند تا اثرات شروع و توقف ناگهانی ، جهش و حرکت های جانبی هنگام بازی را کاهش دهند. کفش گلف و کفش بیس بال

دارای چوب های کششی بر روی چمن هستند. انتخاب کفش مناسب برای شغل به شما کمک می کند فاصله را طی کنید.
ویژگی های کفش ورزشی

بالشتک گذاری در یک کفش ورزشی از مواد اسکایشی در کف میانی حاصل می شود. توانایی طبیعی پای شما برای چرخش به داخل بدن ، بالشتک سازی را نیز فراهم می کند و به کاهش تأثیر استخوان ها و مفاصل کمک می کند. کفشی که ترکیبی از بالشتک و انعطاف پذیری باشد ، در عین حال که ثبات کافی را فراهم می کند ، یک قدم جلوتر از کفش هایی است که چنین نیستند. اگر کفش نیز سبک و تنفس باشد ، بهتر است. در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که باید برای کفش های سنتی در نظر بگیرید.

تنها
سه لایه کف را تشکیل می دهد. لایه زیرین یا زیره ، به طور کلی از لاستیک کربن برای دوام ساخته شده است. برای انعطاف پذیری تقسیم شده و برای کشش شیاردار یا طرح دار است. لایه میانی یا لول mid متوسط ​​، بیشترین بالشتک سازی را فراهم می کند. معمولاً از کف جذب شوک ساخته می شود و ممکن است کیسه های ژل یا هوا و ساپورت های پلاستیکی پیچشی را در خود داشته باشد. لایه زیر پا ، زیره یا آستر جوراب ، برخی از ضربه های اضافی و پشتیبانی قوس را فراهم می کند. در بسیاری از کفش های مخصوص دویدن و راه رفتن قابل جابجایی و شستشو است.

بالایی
این بدنه کفش است ، بخشی در بالای کف. جعبه انگشت – قسمت جلوی قسمت فوقانی – باید آنقدر جادار باشد که بتواند انگشتان پا باز شود و یک فضای نیم اینچی جلوتر از بلندترین انگشت شما باقی بماند. شمارنده پاشنه در قسمت عقب باید مانع از لغزش بیش از حد پاشنه شما شود. این روزها ، بالاترین قسمت از کفشهای مخصوص دویدن از مواد مصنوعی ساخته شده است ، اگرچه بعضی از کفشهای پیاده روی هنوز از چرم استفاده می کنند. هرچه پاهای شما بیشتر عرق کند ، از تنفس مش بیشتر استقبال می کنید. اما اگر قصد دارید در هوای سرد بیرون باشید ، مواد متخلخل کمتری محافظت بیشتری می کنند.

توری
حلقه های پارچه ای ، پلاستیکی یا فلزی سرعت اتصال را راحت تر می کنند. چشمان فوقانی فوقانی در مچ پا کاملاً مناسب هستند. بندهای تخت کمتر از بندهای گرد شل یا باز می شوند.

سبک
اگر در طول روز زیاد روی پای خود هستید ، ممکن است کفش هایی بخواهید که راحتی و پشتیبانی کفش راه رفتن را با لباس کاملاً مناسب دفتر کار ترکیب کند. متأسفانه کفش های پیاده روی لباس راحتی که در گذشته آزمایش کردیم ، در کل ، مانند کفش های کتانی ، عملکرد خوبی نداشتند.

بازتابنده ها
اگر در سحر یا غروب آهسته دوید یا راه می روید ، زبانه های بازتابنده در قسمت بالایی می توانند با انعکاس چراغ های جلوی اتومبیل ، ایمنی بیشتری ایجاد کنند. بیشتر منعکس کننده های کفش هایی که آزمایش کردیم ، ناچیز بود ، اما فروشگاه های لوازم ورزشی منعکس کننده های اضافی و لباس های انعکاسی ارائه می دهند.
منبع : راهنمای خرید کفش – کفش خوب چی بخرم؟