دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بهترین راهنمای خرید مودم + 2021

روتر WLAN را پیکربندی کنید (مودم WLAN)

تعمیرات کامپیوتر در کارگاه خودمان در هپنهایم! آیا ارائه دهنده DSL خود را تغییر داده اید یا روتر بی سیم جدیدی خریده اید و اکنون می خواهید آن را تنظیم کنید؟ راهنمای زیر مراحل لازم برای برداشتن را توضیح می دهد.

روتر WLAN را به رایانه یا نوت بوک وصل کنید

قبل از راه اندازی روتر بی سیم ، باید داده های روی برچسب (پشت روتر) را یادداشت کنید یا با تلفن هوشمند خود عکس بگیرید. روی برچسب ، تعیین دقیق روتر WLAN ، SSID (نام شبکه) ، کلید (کلید WLAN) و احتمالاً سایر داده ها مانند رمز ورود دستگاه یا آدرس IP برای دسترسی به روتر را پیدا خواهید کرد.

ابتدا روتر WLAN را با کابل شبکه به رایانه یا نوت بوک وصل کنید ، حتی اگر بعداً بخواهید به طور انحصاری از طریق WLAN اتصال برقرار کنید. به دلایل امنیتی ، اکثر روترها همچنان برای اتصال به روتر بی سیم انتظار اتصال LAN (یعنی با کابل شبکه) را دارند.

روتر بی سیم را پیکربندی کنید (تنظیم کنید)

برای اینکه بتوانید روتر را پیکربندی کنید ، یک مرورگر را شروع کنید (به عنوان مثال Edge ، Internet Explorer ، Firefox ، Google Chrome یا Safari) و IP روتر را در خط آدرس مرورگر وارد کنید. IP یا روی برچسب (در پشت یا زیر روتر) یا در دفترچه راهنما وجود دارد.

برای Fritzbox وارد fritz.box شوید ، برای روتر T-Com Speedport https: //speedport.ip (https = اتصال ایمن) یا 192.168.2.1!

آدرس IP Fritzbox را در مرورگر وارد کنید

البته آدرس های IP دیگر نیز ممکن است (به عنوان مثال easy.box ، 192.168.0.1 یا 192.168.1.1). اینها بسته به مدل روتر متفاوت است.

منوی پیکربندی پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور مرتبط قابل دسترسی است. این موارد را می توان در دستورالعمل های روتر ، روی برچسب پشت روتر یافت ، یا توسط خود مالک داده شده است.

با ارائه دهندگانی مانند 1 & 1 یا T-Com ، اکنون باید اطلاعات دسترسی ارائه دهنده را وارد کنید و احتمالاً شماره تلفن ها را به اتصالات اختصاص دهید.

اطلاعات دسترسی ارائه دهنده را در روتر وارد کنید

پیکربندی روتر را ذخیره کنید

بیشتر روترهای بی سیم گزینه ذخیره تمام تنظیمات را ارائه می دهند. با استفاده از گذرواژه می توانید تمام تنظیماتی را که در هارد کامپیوتر یا درایو USB قرار داده اید ذخیره کنید. اگر هرگز نیاز به جایگزینی روتر بی سیم با یک مدل یکسان دارید ، می توانید به سرعت تنظیمات را دوباره وارد کنید. حتی اگر روتر به طور تصادفی به تنظیمات کارخانه بازنشانی شده باشد ، می توانید تمام داده ها را از این طریق بازیابی کنید.

ایجاد اتصال بی سیم

اگر روتر بی سیم به درستی پیکربندی شده باشد ، می توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید زیرا کابل LAN هنوز متصل است. برای برقراری اتصال WLAN ، ابتدا کابل LAN را از رایانه شخصی یا نوت بوک جدا کنید.

نماد WLAN را می توان در پایین سمت راست صفحه در سینی سیستم مشاهده کرد. اگر با دکمه سمت چپ روی آن کلیک کنید ، همه شبکه های WiFi موجود نمایش داده می شوند. شبکه WiFi (SSID) خود را پیدا کنید و سعی کنید به آن متصل شوید. برای این کار به کلید WLAN (کلید WLAN) روی برچسب پشت روتر نیاز دارید. این را دقیقاً تایپ کنید و سپس روی “اتصال” کلیک کنید.

نمای کلی شبکه WLAN تحت WIN10

اگر کلید به درستی وارد شده باشد ، یک اتصال از طریق WLAN برقرار می شود و شما به اینترنت متصل هستید.

کلید امنیتی شبکه WLAN را در زیر WIN10 وارد کنید

دامنه WiFi را افزایش دهید

اگر دامنه WiFi کاملاً نیازهای شما را برآورده نکند یا اتصال قطع شود ، می توان سیگنال WiFi را با استفاده از تکرار کننده یا توسعه دهنده گسترش داد. گسترش دامنه می تواند منطقی باشد ، به خصوص در خانه های چند طبقه یا باغ. پیکربندی این تکرار کننده ها یا توسعه دهنده ها کاملاً متفاوت است. نگاهی به دستورالعمل های مربوطه در اینجا.

اگر روتر و تکرار کننده بی سیم دکمه WPS داشته باشد ، پیکربندی آن بسیار ساده است. هر دو دکمه روتر بی سیم و تکرار کننده باید برای مدت زمان مشخصی و به ترتیب خاصی فشار داده شوند و سپس تکرار کننده تنظیمات شبکه روتر را بدست می گیرد.

http://harajierooz.ir/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%85/